Budak cedera parah akibat tertusuk kaca




PENGAWAL keselamatan, Saebun Din menunjukkan dinding kaca yang pecah akibat dilanggar seorang kanak-kanak di Jeti Kuala Kedah, Alor Setar semalam.


ALOR SETAR – Kegembiraan sebuah keluarga dari Petaling Jaya, Selangor yang mahu bercuti ke Pulau Langkawi bertukar duka apabila salah seorang anggota keluarga mereka cedera parah di paha akibat tertusuk dinding cermin kaca yang pecah di Jeti Kuala Kedah di sini semalam.
Semasa kejadian pada pukul 6 pagi, mangsa Foong Chun Yuan, 5, anak bongsu daripada empat beradik mahu ke kaunter tiket di jeti itu selepas keluar dari bilik air di ruang menunggu jeti.
Namun kanak-kanak itu yang dipercayai berlari terlanggar dinding cermin yang memisahkan kaunter tiket dan ruang menunggu menyebabkan cermin itu pecah dan serpihan kaca itu menusuk paha kanan mangsa.
Mangsa bersama 11 anggota keluarga lain menaiki dua buah kereta dari Kampung Cempaka, Petaling Jaya bertolak pada tengah malam kelmarin sebelum tiba di Kuala Kedah pada pukul 5.30 pagi semalam.
Bapa mangsa, Foong Kwok Mun, 40, berkata, semasa kejadian, suasana di jeti ketika itu dalam keadaan samar-samar kerana banyak lampu yang belum dipasang.
Ikuti berita selanjutnya di KOSMO! hari ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...